KEHY sai arvosanaksi kiitettävän 4,3 ulkopuolisen toteuttamassa kyselytutkimuksessa
Kaiken kaikkiaan 71 vastaaja arvioi ja vastasi kyselytutkimukseen. Noin puolet kyselyyn vastaajista eivät olleet käyttäneet KEHYn palveluita aiemmin.
Kyselyn tavoitteena oli selvittää, minkälaisia odotuksia vastaajilla on Imatran Seudun Kehitysyhtiön eli KEHYn yrityspalveluiden tarjonnasta sekä miten palveluita voitaisiin kehittää vastaamaan vieläkin paremmin asiakkaiden toiveita.
Kyselyn toteutti Servitium Oy.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin 14.10.2024 - 31.10.2024 välisenä aikana verkkokyselynä. Asiakkaat kutsuttiin vastaamaan kyselyyn henkilökohtaisilla sähköposti- ja tekstiviestikutsuilla Servitiumin tutkimusjärjestelmästä. Linkkiä jaettiin myös KEHYn uutiskirjeellä sekä sosiaalisen median alustoilla.
Vastanneiden mielestä KEHYn tärkeimmät palvelut ovat yrityksen perustamiseen saatavat avut, kasvusuunnitelman tekemisen sparraus sekä omistajanvaihdosten ja yrityskauppojen konsultaatiot. Kyselyyn vastasi 69 henkilöä.
NPS 42 osoittaa, että KEHYllä on selvästi enemmän tyytyväisiä suosittelijoita kuin kriitikoita (max. arvo 100, heikoin arvo -100).
- Luku tarkoittaa yleisesti ottaen hyvää asiakastyytyväisyyttä, mutta siinä on myös potentiaalia parantaa asiakaskokemusta entisestään. Vuoden 2025 alusta toteutettava TE-uudistus tuo paljon uusia mahdollisuuksia parantaa maakunnan yrityspalveluita. Kyselystä saimme hyviä eväitä tähän työhön, toteaa toimitusjohtaja Antti Oravuo.
Kyselyn vastauksista kävi ilmi, että yritykset kokevat turhautumista, kun tukimahdollisuuksia ei löydy heidän tarpeisiinsa, kuten verkkosivuihin tai laiteinvestointeihin.
- Ensi keväänä järjestämme KEHYn Rahoitusrundin, jossa on neljä rahoitusinfotilaisuutta kussakin toimialueemme kunnassa. Tällä haluamme vastata asiakkaidemme tarpeeseen saada lisää tietoa eri rahoitus- ja tukimahdollisuuksista. Rahoitusrundin aikataulun julkistamme vielä ennen joulua, kertoo yritysasiantuntija Sven Langbein.
Tukien muuttuvat ehdot ja päivitykset vaativat perehtymistä.
- Suosittelemme ottamaan ensin yhteyttä KEHYn yritysasiantuntijaan. Avullamme selviää mistä yrittäjän hankkeeseen kannattaa rahoitusta lähteä hakemaan, Oravuo sanoo.
Toimitusjohtaja
Aloittavien ja toimivien yritysten neuvonta, sijoittumispalvelut, hankekehitys ja sidosryhmäyhteistyö
Antti Oravuo
antti.oravuo@kehy.fi
p. 040 721 1310
Yritysasiantuntija
Aloittavien ja toimivien yritysten neuvonta, digineuvonta, kv-palvelut ja omistajanvaihdokset, asiantuntijaverkosto, aluekoordinaattori Suomen Yrityskummit (Etelä-Karjala)
Sven Langbein
sven.langbein@kehy.fi
p. 045 269 2000
Kaiken kaikkiaan 71 vastaaja arvioi ja vastasi kyselytutkimukseen. Noin puolet kyselyyn vastaajista eivät olleet käyttäneet KEHYn palveluita aiemmin.
Vuoksenniskan koululla starttasi Imatran ensimmäiset yläkoulun Vuosi yrittäjänä -yritykset Tukitrio, Lapeco ja MuKa. Lisäksi muutama yritysidea on vielä kehittymässä.
Imatralla onnistutaan hyvin omistajanvaihdoksissa. Siihen vaikuttaa KEHYllä jo pitkään toiminut palveluprosessi aloittavien ja toimivien yritysten neuvonnassa.
Nyt on juhlan aika! KEHY kutsuu asiakkaat ja yhteistyökumppanit avoimiin oviin 24.-25.11.2022 toimistolleen Imatrankoskella, Koskenlinkkiin, osoitteeseen Tainionkoskentie 14, 4. kerros.