Mainostoimisto Dominus

Mainostoimisto Dominus

 

Yrittäjäksi ryhtyminen oli hyvin positiivinen kokemus, sillä uusi yrittäjä otettiin täällä hyvin vastaan. Imatran on edelleen yhtä yrittäjämyönteinen,  kertoo Juha-Matti Kupiainen Mainostoimisto Dominuksesta. Juha-Matti perusti oman yrityksensä  vuonna 2009 ja toimitilat löytyivät Imatralta Tietotalosta. Kehyssä  Oravuon Antin kanssa käytiin läpi laskelmia ja mietittiin muitakin yrittämiseen liittyviä asioita.

Alalla 10 vuotta toiminut Juha-Matti Kupiainen työskenteli ensin savonlinnalaisessa mainostoimistossa. –Oma motivaatio palkkatyöhön hiipui pikkuhiljaa ja yrittäjyys alkoi kiinnostaa entistä enemmän. Oma työotteeni oli palkkatyössäkin yrittäjämäinen ja työjuttuja tuli pohdittua vapaa-aikanakin. Yrittäjänä on oma vapaus ja vastuu tehdä töitä silloin, kun omaan ja asiakkaan aikatauluun sopii, pohtii Juha-Matti. –Googlettamalla tutkin, onko Imatralla mainostoimistoja mutta montaakaan ei löytynyt. Lopullisen sijainnin niittasi rakkaus, nauraa Juha-Matti. –Opettajapuoliso sai töitä Imatralta.

Mainostoimistoala on muuttunut paljon kymmenessä vuodessa. –Tekniikka on kehittynyt valtavasti ja mukaan ovat tulleet monipuoliset sähköiset palvelut ja sosiaalinen media, samalla kun printtipuoli on vähentynyt ja erikoistunut, kertoo Juha-Matti. –Pelkkä sähköinen asiakaspalvelu ei kuitenkaan riitä, vaan edelleen tärkeää on asiakkaan kohtaaminen kasvokkain. 

Mainostoimisto Dominuksen valttikortteina kovassa kilpailussa ovat hyvä palvelu, nopea reagointi ja joustavuus. Jotta isoja projekteja ja uusia asiakkaita saadaan, on laatuun panostettava koko ajan.  –Palvelumentaliteettimme on yksinkertainen; palvelu on parasta mitä Imatran seudulla saa, kiteyttää Juha-Matti Kupiainen. –Pystymme toimimaan nopeasti ja järjestämään asiakkaalle tarvittaessa vaikka viikon päähän messuille osaston rakentamisen ja kaiken tarvittavan materiaalin.

Asiakashankinnassa verkostoituminen on kaiken lähtökohta. –Täytyy tuntea ja tietää monenlaisia tahoja ja olla mukana eri verkostoissa, kertoo Juha-Matti, joka on mukana esim. Imatran Seudun Yrittäjät ry:n hallituksessa. –Onnistuneet työt ja referenssit puhuvat myös puolestaan eli puskaradio on edelleen tehokas markkinointiväline. Henkilökohtaista kontaktia ei voi koskaan liikaa korostaa, sillä se toimii aina, miettii Juha-Matti. –Lisäksi on tärkeää asettua asiakkaan asemaan ja katsoa asioita asiakkaan kantilta.

Juha-Matti Kupiainen aloitti yrittämisen nuorena mutta ei ole sitä katunut hetkeäkään. – Nuorempana oli rohkeutta, nyt miettisi ehkä vähän enemmän tai pidempään, nauraa Juha-Matti. –Yrittäjä tarvitsee rohkeutta kuitenkin koko uran ajan eikä peräpeiliin kannata katsoa missään asiassa. Tehdyt ratkaisut on aina tehty sen ajan tiedon mukaan parhaimmalla tavalla ja uskallusta tarvitaan aina uusiin päätöksiin.

Imatran Tietotalossa toimiva Mainostoimisto Dominus tekee mainonnan suunnittelua yritysilmeistä yksittäisiin toteutuksiin. Matkan varrella on tehty lukuisia logoa, ilmeitä, esitteitä, nettisivuja ja valokuvauksia – sekä uusimpana palveluna ilmakuvauksia pienoiskopterilla.